Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Autor
Cywińska Małgorzata
(1)
Czekalski Stanisław
(1)
Haake Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka przynosi syntezę problematyki metodologicznej historii sztuki jako dyscypliny, która w XX wieku za jedno ze swoich naczelnych zadań obrała metodyczne i obiektywne wyjaśnianie obrazów. Od czasu wyodrębnienia nauk humanistycznych w metodologii W. Diltheya najwybitniejsi historycy sztuki próbowali umocnić jej pozycję wśród tych nauk przez oparcie się na rygorach naukowego obiektywizmu i empiryzmu, ścisłości i poprawności, sprawdzalności i poznawczej pewności, których wzorzec wyznaczały nauki przyrodnicze. Czy i jak interpretacja może zbliżyć się do modelu eksplanacyjnego, w jaki sposób może spełnić rolę historycznego wyjaśnienia dzieł malarstwa? Jak należy ją umocować na pewnym gruncie faktów i na logice wnioskowań? Jaka metodyka badawcza może zapewnić prawidłowość wyjaśnień, sprawdzalność i prawdziwość wyników? Tego rodzaju metodologiczne kwestie wiązały namysł szeregu uczonych, a wśród nich szczególną rolę odegrał E. Gombrich, najpierw jako rzecznik zwrotu ikonologii w stronę Popperowskiego dedukcjonizmu, a następnie jako inspirator i punkt odniesienia dla kolejnej generacji badaczy, z których jedni podążali dalej drogą rygorów metodologii normatywnej, a inni szukali dla niej alternatyw lub rozwinęli metodologię narratywistyczną. Książka przedstawia istotne związki łączące metodologicznie zorientowaną historię sztuki nie tylko z różnymi koncepcjami metodologii ogólnej i filozofii nauki, lecz także z innym ważnym źródłem inspiracji, jakim były modele wnioskowań stosowane przez książkowych detektywów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
w 1889 roku obraz Józefa Pankiewicz Targ na jarzyny został nagrodzony srebrnym medalem na Wystawie Powszechnej w Paryżu. Dla dwudziestodwuletniego artysty było to ogromne wyróżnienie. Książka odpowiada na pytanie, czy obraz z Muzeum Narodowego w Poznaniu, który do tej pory uchodził za wspomniane dzieło, jest tym, za które Pankiewicz został nagrodzony, co więcej – czy rzeczywiście został namalowany przez tego artystę. Badaniom proweniencyjnym i technologicznym towarzyszy wgląd w dzieje grabieży dzieł sztuki i handlu nimi w mrocznym okresie II wojny światowej, a także powstawania polskich kolekcji muzealnych w zawiłych czasach Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej